To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
KERATOCONUS
Forum przeznaczone dla osób ze stożkiem rogówki

Pozostałe metody leczenia - Topoguided z abrazją + Cross linking w Voigt Medica Kraków

kskawski - Pią Sty 06, 2017 6:42 pm
Temat postu: Topoguided z abrazją + Cross linking w Voigt Medica Kraków
Witam wszystkich serdecznie!

Mam kilka pytań, ale najpierw zacznę od przedstawienia mojego problemu.
Mam wykryty stożek na prawym oku, lewe oko jak na razie idealne widzenie.
Z zawodu jestem inżynierem budowy - potrzebuję badań wysokościowych co przy moim prawy oku jest praktycznie niemożliwe do zdobycia (jakoś zdobyłem xD).
Aktualnie jak mrużę to ostrość wzroku chorego 0,3, zdrowego 1,0. W okularach -4,5D odczytuje 0,6 (też jak mrużę).

Oto moje pytania:

- czy ma ktoś doświadczenie z przytoczonym przeze mnie w temacie zabiegiem?
- jakie odczucia po zabiegu? Jaka poprawa wzroku (najlepiej określone w cyferkach)
- czy jest możliwa jakakolwiek poprawa wzroku po takim zabiegu?
- znam inne możliwości - nie wiem czy możliwe jest badanie wysokościowe w soczewce twarde
- gdzieś doczytałem, że najczęściej stożek atakuje oboje oczu - czy to prawda? Siostra również go ma i również na jednym (prawym) oku

Przyznam szczerze - ogólnie do życia mi to nie przeszkadza, obuocznie widzę perfekcyjnie, ale ze względu na zawód i obawa przed utratą wzroku w razie wypadku zmusza mnie do działania.

Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam

Daniel777 - Sob Mar 18, 2017 12:42 am

Cześć, rzadko tu zaglądam. Ostatni raz chyba rok temu. Wszedłem i zobaczyłem w nagłówku voigt Kraków.

Powiem tak, skoro nie przeszkadza Ci zbytnio stożek w życiu- NIE RUSZAJ oczu żadnymi zabiegami. Wręcz z całego serca ODRADZAM!

Kolejną sprawą jest to, że byłem kiedyś w tej "klinice" voigt w Krakowie.