KERATOCONUS Strona Główna


Poprzedni temat «» Następny temat
Betoptic - uzależnienie?
Autor Wiadomość
glub 


Rok wykrycia SR: 2001
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 632
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Sty 11, 2012 9:37 pm   Betoptic - uzależnienie?

Jak tylko przestanę zakrapiać betoptic to po jednym dniu od odstawienia zaczynają mnie boleć oczy...

probowałem kiedyś z słabszym betoptikiem S a także z Xalatanem ale bóle oczu nie znikały- dopiero po betopticu 0.5... jakbym byl uzależniony od tego leku... syndrom odstawienia...

Czy ktoś ma podobnie albo mogłby wyjaśnić przyczynę?
 
 
programis 

Rok wykrycia SR: 2002
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 5
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 2:56 pm   

Możesz zastosować także ALPHAGAN, COSPOT i jednak najlepiej skonsultuj z okulistą
 
 
glub 


Rok wykrycia SR: 2001
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 632
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 3:55 pm   

Co okulista to zdanie.... W tym problem...
 
 
programis 

Rok wykrycia SR: 2002
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 5
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 4:59 pm   

to odstaw lek na 1 dzień i idź do okulisty powiedz ze boli może masz wysokie ciśnienie w gałce ocznej. Czasami zdarza się tak że nie wszystkie leki organizm akceptuje
 
 
frond 

Rok wykrycia SR: 1999
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 8:11 pm   

glub napisał/a:
Co okulista to zdanie....
- jakie? Co strona WWW, to inne zdanie odnośnie kiedy leki na obniżenie ciśnienia w oku zaczynają i przestają działać:

1. http://www.czytelniamedyc...nie-jaskry.html - wg tej działanie Betopticu (patrz beta-blokery) powinno utrzymywać się 2-4 tyg.

2. http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=330 - wg tej, Betoptic: "Efekt działania leku pojawia się po około H godziny od momentu zakropienia, a maksymalne działanie leku następuje po około 2 godzinach i utrzymuje się do 12 godzin. Leczenie trwa blisko miesiąc zanim nastąpi stabilne ciśnienie w oku."

Problem z bólem oczu, kiedy nie biorę Xalatanu, dotyczy również mnie. W ostatnich latach podczas badań zawsze wychodziło, ze mam prawidłowe ciśnienie w gałce ocznej, aczkolwiek wpływ na pomiar ma grubość rogówki (u mnie grubość w różnych punktach jest bardzo różna) i przez to wartość pomiaru była mi podawana "z pewnym zakłopotaniem" dot. pewności pomiaru. Poza tym, nie wiem, czy jest możliwe, aby ciśnienie w oku zwiększało się na jakiś krótki czas i powodowało ból oka i głowy.

Być może jest tak, że leki obniżające ciśnienie mają też inne działanie, które powoduje, że ja i glub nie odczuwamy bólu, bądź to, że jego przyczyna jest usuwana przez leki, bądź, że blokują one jego odczuwanie - temat dla dobrego lekarza, albo do badań klinicznych (jest już nas dwóch z takimi samymi dolegliwościami). Chciałbym, żeby ktoś się na tym poznał i znalazł sposób na zaradzeniu temu.

Ja na podstawie objawów i porównania ich z opisami w internecie, utwierdziłem się, że cierpię na (i przez) astenopię - http://pl.wikipedia.org/wiki/Astenopia, http://en.wikipedia.org/wiki/Asthenopia .

Przy okazji znalazłem coś takiego:

http://sal-pol.com.pl/?mr...urcz-powiek,368 - to, co wkleiłem poniżej, miało u mnie miejsce "na początku kariery moich stożków", 6 lat przed diagnozą. Mruganie, kurcze, tiki jakoś mi przeszły po kilku latach, większość n/w objawów otrzymuje się do dzisiaj.

"MRUGANIE, DRGANIE I KURCZ POWIEK
Kurcz powiek polega na przymusowym zamykaniu się powiek. Nasilenie jego zmienia się od jedynie włókienkowych drgań pojedynczych włókienek aż do silnego, przedłużającego się kurczu obu mięśni okrężnych oka. Może być kloniczny lub toniczny. Toniczny kurcz powiek możemy dalej podzielić na samoistny i objawowy. Do innych nieprawidłowości w ruchach powiek, które będą rozważane w tym rozdziale, należy wygładzenie powiek, częste mruganie i drganie powiek. Astenopia (niedomoga widzenia, bóle oczu). Cechy. Toniczny kurcz powiek spotyka się często, zwykle ograniczony do kilku tylko włókien mięśnia okręż­nego oka. Można także stwierdzić częste mruganie, zwłaszcza u osób star­szych. Ból oczu i ból głowy, pogarszający się po pracy z bliska; zmęczenie po pracy wzrokowej; senność; łzawienie; światłowstręt; przekrwie­nie oczu; swędzenie i palenie; zawroty głowy; objawy odruchowe (nudności, kurcze mięśni twarzy, migrena); badanie oczu (zwykle stwierdza się błąd refrakcji, zwłaszcza astygmatyzm i nadwzroczność, lub też zaburzenia równo­wagi mięśni ocznych); uczucie ulgi po wyrównaniu błędu refrakcji lub po wypoczynku."

PS - ta strona stwarza wrażenie "grochu z kapustą", jakby ktoś wkleił jakieś opracowanie tracąc przy tym formatowanie - nie wiadomo, co jest co.
 
 
glub 


Rok wykrycia SR: 2001
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 632
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 10:02 pm   

drganie i kurcze powiek miałem od zawsze. Teraz pojawiają się sporadycznie.
w skutkach ubocznych pisali ze może wystąpić niesymetryczność źrenicy- wlasnie tak mam.

Zastanawiam się czy mógłbym zacząć brać xalatan [dotychczas miałem doczynienia z nim przez krótki czas a betoptic biorę bardzo długo, kilka lat] Bo może najwyższy czas zmienić lek na inny?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: